Pozdrav slunce

26. února 2018 v 21:29 | E. |  Jóga
Ahoj,

prosimvás, hned pro začátek - rozhodně si teď nehraju na experta na jógu. Kdysi jsem jógu neprožívala, nelákala mě a na blogu mě zajímala uplně jako poslední. Nicméně, asi s věkem jsem nějak dospěla do fáze, kdy mě naopak naplňuje nejvíce.
Chodím na jógu jednou týdně a dále se jí věnuji doma. To, co zde píšu, nejsou odborné znalosti, pokud zde něco píšu, čerpám pouze ze svých subjektivních pocitů z lekcí či z článků na internetu, na které sem samozřejmě vložím odkaz. Nechci šířit cizí znalosti (mám na mysli naší paní lektorku), někoho kdo o tom neví apod. samozřejmě. Takže články na téma jóga někdy budou velmi subjektivní a to nemusí vyhovovat každému.

Více o pozdravu slunci se dozvíte v celém článku.

Související obrázek

zdroj obrázku: zde


Popisovat, co je pozdrav slunce asi není nutné. Co myslím, že ví každý, kdo se k józe jen přiblížil je to, že pozdrav slunce můžete cvičit několika způsoby a každý si najde ten svůj. To samé se ostatně můžete dočíst na stránce jóga online (odkaz zde), kde máte taky krásně popsáno, co pozdrav slunce je.
Přišlo mi nesmyslné ho zde popisovat už jen proto, že bychze světa jógy bylo asi poslední na planetě. Napadlo mě na internetu vyhledat pár informací, proč je dobré pozdrav slunci cvičit a své pocity z něj. Na závěr vložím video opět od stránky jóga online (odkaz viz výše).

Tak tedy, proč je dobré každý den cvičit pozdrav slunci?

1. lépe se vám prokrví tělo - pravidelným pohybem si zlepšujete oběhový systém v těle, vaše tělo vám jednou poděkuje, že se mu každý den věnujete

2. prospěch vašim svalům - pokud se každý den protahujete, pak samozřejmě zesílíte, nejste celí ztuhlí, taktéž pozdrav slunci má vliv i na záda - což pro nás co jinak máme sedavé zaměstnání nebo jsme celý den ve škole je skvělé

3. bude se vám lépe dýchat - během cvičení pozdravu slunce se koncentrujete na váš dech, což je pro vás jistě prospěšné

4. uvolnění, relaxace - ano, pokud se pozdravu slunci věnujete nejlépe každý den, ucítíte určitý progress a díky tomu se odpoutáte od každodenní reality a stresu

5. koncentrace - budete se lépe koncentrovat sami na sebe, pochopíte proč to děláte, že jste důležití, celkově se budete cítit lépe, vážit si života

Toto prosímvás také není z mé hlavy, opravdu stále patřím mezi začátečníky. Shrnula jsem 5 pozitiv jógy které sepsala slečna Mejdlin (zde), máte tam i krásnou animaci, jak na pozdrav slunci.

Čím do článku přispěju já?

Můžu vám jen sdělit, zda je to pravda a své pocity. Co se týče bodu 1. No, musím se přiznat, že nevím. Samozřejmě, že možné to je, ale já doma cvičím spíše obden než každý den. Chyba je tedy na mé straně, nebo jsem změnu jen nezaznamenala.
Pokud ale mluvíme o bodu 2., tak ANO. Tam už musím souhlasit. Neustále mě bolela záda, trpěla jsem na migrény. Nyní mě záda "chytí" opravdu vyjímečně a migrény taktéž, protože se posílilo zádové svalstvo. Měli jste mě vidět po první lekci jógy. Záda jsem měla tak namožená, že mě bolelo se smát. Nyní se s ničím podobným nesetkávám a skutečně pociťuji změny.
Bod 3. - musím se přiznat, že to je u mě trošku problém. I když jsem cvičila, tak jsem si dýchání příliš nehlídala. Na tomto určitě musím zapracovat.
Uvolnění a relaxace, tedy 4. S tím se opět ztotožňuji. Jógu jsem si oblíbila právě proto, že na chvíli uteču od každodenního shonu a najdu si čas jen pro sebe a zkrátka u cvičení odpočívám. Určitě pokud se chystáte cvičit jógu, tak to chce klid.
A jako poslední, 5. bod, koncentrace. Ano, i to je pravda. Cítím se šťastnější a chápu smysl toho všeho.

Za mě se nejvíce nacházím v bodě č. 2. Posílení zádových svalů je pro mě neuvěřitelnou úlevou. Hned za ním v řadě je relaxace a koncentrace, které jsou pro mě stejně důležité.

Na závěr slíbené video ze stránky jóga online (zdroj viz výše).



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama