Pět tibetanů

4. března 2014 v 15:05 | Elinka* |  Jóga
Obecně bych shrnula toto cvičení jako účinné na zrychlení metabolismu, detoxykaci těla, protazení těla a svalů. Jedná se o sestavu od jogínů, slozenou z pěti cviků.



K čemu pět tibetanů je?
Jak uz jsem ríkala, slouzí k detoxykaci těla, protáhnut svalů a těla a díky pravidelnému cvičení a tudíz okysličení těla (to díky dýchání u tohoto cvičení) zrychluje metabolismus. U praktikování těchto cviků musíte dýchat, tak jak by jste měli. Pokud jdete ze základní pozice do cviku, nadechujete se, kdyz se vracíte do základní polohy vydechujete. Tímto se právě okysličujete a prospíváte vašemu metabolismu, coz velmi pomáhá na hubnutí. Pri některých cvicích citíte jak napíte brísní svalstvo, tedy alespon já to tak cítím, takze cvičením pěti tibetanů si asi neuděláte svalnatou postavu, ale rozhodně si k ní můzete dopomoci a zbavit se těch pneumatik na briše. Dále toto cvičení pomáhá ke správnému chodu těla, vyrovnání sebe sama atd.

Kdy je cvičit?
Já sama je cvičím ráno, ještě pred snídaní a jejich cvičení je právě nejúčinější ráno pred snídaní nebo pred spaním. Cvičení vás ráno probere, nabije energií po zbytek dne a vy se odměníte snídaní a večer na ně pouzijete zbytek energie a váš spánek se stane kvalitní. Cvičte ale maximálně půl hodiny pred spaním. Ale samozrejmě je lze cvičit i odpoledne, to je v rámci mozností, rozhodně si tim neublízíte.

Opakování cviků
Cviky by se neměly opakovat více nez 21x, samozrejme vyšší opakování vám neublizí, ale prý je to k ničemu. Samozrejmě pokud se cvičením začínáte, je problém cvik udělat 21, začínejte napr. na 1oti opakování kazdého cviku a podle vaší potreby postupně navyšujte.

Cviky:

1. cvik
Stojíte, máte rozpazené ruce a dlaně směrují k zemi, nohy mírně od sebe. Pomalu se otáčíte, po směru hodinových ručiček, tedy ne prímo pomalu, ale tak, aby vám nebylo nevolno, a abyste ustáli daný počet. Tímto cvikem príjímáte do těla energii. Po docvičení počtu cviků dáte ruce v bok a hluboce se dvakrát nadechnete a vydechnete. Nadechnete nosem a vydechnete ústy do tvaru písmene O.

2. cvik
Lehněte si na zem, ruce volně podél těla, dlaně směrem k zemi. Pri nádechu zvedáte natazené nohy nejlépe do úhlu 9o stupnů a bradu pritlačte k hrudníku. Pri výdechu nohy pomalu pokládejte. Samozrejmě někomu to bude dělat ze začátku problémy, je to poměrně namáhavé pro necvičící na bricho, kolena tedy můzou ze začátku být mírně pokrčená, aspon pri zvedání. Cvik pomáhá na brísní a zádové svalstvo.

3. cvik
Klekněte si na zem, nohy mějte od sebe zhruba 1o cm, vaše nohy tvoré se zemí úhel 9o stupnů. Rukama se chytte na zadku, nebo pod ním, to je váš opěrný bod. Pri nádechu zaklánějte hlavu, ale tlačte hlavně hlavou, neohýbejte celá záda. Pri výdechu se vracejte do výchozí pozice. Oči mějte otevrené. Cvičení pomáhá na krční svalstvo a na posílení imunitního systému.

4. cvik
Sedněte si na zem, chodidla tvorí se zemí 9o stupnový úhel, dlaně máte na zemi a ruce spustěné vedle sebe, ale tak aby byly v presné ose s vašimi boky. Chodidla máte od sebe asi 3o cm. Pri nádechu jdete do polovičního mostu. Vaše tělo tvorí takový malý stolek, takový mosteček. Nohy a ruce tvorí 9o stupnů se zemí a celé vaše tělo je ve vzduchu v jedné rovině. Do tohoto mostu se vlastně pomocí rukou vyhoupnete. Az pri výdechu se vracejte do sedu, hlídejte si ruce podél boků. Pri tomto cviku napínáte celé tělo.

5. cvik
Popravdě absolutně netuším jak popsat výchozí pozici, ale je znázorněná nahore a obrázku, nohy jsou od sebe asi 3o cm. já věrím ze na obrázku jasně pochopíte tuto výchozí pozici. Pri nádechu jde váš zadek nahoru, nohy natazené, az se dostane do taková strechy, ruce také natazené. Určitě ten cvik znáte. Pri výdechu se ze strechy vracíte do původní pozice.

Moje poznatky: Abych pravdu rekla, toto je hlavně z mojí hlavy, na internetu jsou cviky někdy popsány jinak, ale takhle mě to naučila tátova prítelkyně, která chodila prímo na jogu a toto byla součást její výuky, včetně tohoto popisu cviků atd. Po cvičení by se mělo i určitým způsobem relaxovat, ale mně tedy pomáhá se jen zhluboka rozdýchat a to je celé. Tato stránka mě určitě doplní o tyto informace a já doufám, ze jste to z mého popisu nějak pochopili. A ještě - pri prvním cviku mívám pravou dlan otočenou k nebi a levou k zemi a za pravou rukou se otáčím. Měla by se tak prijímat energie prímo z vesmíru.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama